2014-10-23
Tryckpressen Ricoh IP5000GP blev ett lyft för SB Jansens direktreklam
Stockholm, 23 oktober 2014 – Trycksaks- och reklamleverantören Service
Bureau Jansen i Nederländerna har investerat i en Ricoh IP5000GP, en bläckstråleskrivare för löpande bana. Tryckpressen har Ricohs nya
bläck Pigment PLUS och multidroppteknik med dynamisk droppstorlek för superb
utskriftskvalitet, fullfärg och dubbelsidiga utskrifter utan behov av förtryckt
material.
Jansen har även investerat i en Tecnau LasermaxRoll, för- och
efterbehandlingsutrustning, en kundkommunikationslösning från GMC Inspire och Ricohs
Process Director för ett effektivt arbetsflöde.
SB Jansen som grundades 1953 är ett familjeföretag som historiskt har fokuserat
på traditionell direktreklam och övertryck på offsetförberedda rullar. Med sin
nya tryckpress har SB Jansen utvidgat sina tjänster inom distribution,
automatisering och digital kommunikation. SB Jansen skickar i snitt ut en halv
miljon kuvert varje vecka med brev och trycksaker.
– Trycksaker är fortfarande en viktig del av den
integrerade lösning vi i dag erbjuder våra kunder. Tack vare den senaste
tekniken från Ricoh, som inte kräver förtryckt material, kan vi snabbt och
effektivt trycka i fullfärg direkt på vitt papper. Det gör att vi inte behöver
producera förtryckta rullar offset, vilket är både tidskrävande och kostsamt.
Vi får total kontroll över hela processen. Det betyder också att vi enkelt kan
växla från en kunds material till en annans utan att behöva byta pappersrullar.
Ricoh IP5000GP ökar effektiviteten på tryckt material. Mer färg och grafik förbättrar
kommunikationen och gör trycksakerna mer fängslande och läsvärda, säger Bart
Jansen, Director, på SB Jansen och fortsätter:
– Våra kunder beställer allt oftare många små
utskriftsvolymer i stället för en miljon trycksaker i taget. Efterfrågan på
färg och variabeldatautskrifter ökar också. Företag vill att vi ska hantera
deras utskrifter och ta hand om hela deras marknadsföringsprocess. Jag tror att
den här trenden kan fördubbla vår årsproduktion till 80 miljoner A4-sidor inom
två år.
– Våra kunder har redan tryckt över 65 miljarder sidor i
färg med IP5000-plattformen. En sådan omfattande användning av vår
inkjet-teknik har vi flexibiliteten att tacka för. Många applikationer kan
köras, inklusive direktreklam, affischer, broschyrer, plakat och böcker.
Dessutom kan över 400 olika substrat användas. Och som våra kunder ofta säger,
vår support och förmåga att hjälpa dem att bredda sina tjänster och öka sin
tillväxt är en drivande faktor som hjälper dem att anpassa sig till sina
kunders förändrade behov, säger Tommy Segelberg, Director Nordic Operations
PPBG, Ricoh Sverige.
Direktreklam
har en spännande framtid eftersom kampanjer blir alltmer sofistikerade,
personifierade och förenar digitala och tryckta domäner. Ricoh arbetar
tillsammans med industriledande företag som SB Jansen och andra DR-experter för
att säkerställa att varumärkeschefer, kreativa reklambyråer och
trycksaksleverantörer står bättre rustade att åta sig eller leverera
DR-kampanjer med extra värde.
– Ricoh har rätt teknik och är en partner med rätt visioner. Det är en
serviceorganisation med stort fokus på att samarbeta för att ytterligare
utveckla vår affär och vår service till våra kunder. Genom att utforska
möjligheter tillsammans med kunden får man bättre lösningar. På det sättet har
vi redan fått nya kunder och beställningar, säger Bart Jansen.
För ytterligare
information, kontakta:
Ricoh Sverige AB
Tommy Segelberg
Director Nordic
Operations, Production Printing Business Group
Tel: 08-621 90 08
E-post:
tommy.segelberg@ricoh.se
www.ricoh.se
Ricoh Sverige AB
Magnus Christerson
Marketing Director
Tel: 08-734 33 00
E-post:
magnus.christerson@ricoh.se
www.ricoh.se
Följ oss på Facebook:
https://www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB http://www.facebook.com/RicohEurope
Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrera dig på Ricohs
mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press
Information om företaget: Ricoh Sverige AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk