2014-10-01
Sigma vinnare när Microsoft utser Partner of the Year
Sigma tog på tisdagskvällen hem det prestigefulla priset Microsoft Partner of the year inom Business Insight & Mission Critical. Det var Sigmas uppmärksammade lösning Sensation inom områdena Internet of Things och Business Insight som låg till grund för utmärkelsen.
Microsoft´s motivering löd; Sigma har snabbt tagit till sig ny teknik inom Business Insight. Man har byggt en lösning som innehåller många komponenter i Azure-plattformen såsom HDInsight och Azure Service Bus. Man har också presenterat ett av de första exemplen på en tillämpning av Internet Of Things i kombination med Microsoft Business Analytics.
”Vi känner oss mycket hedrade och stolta över att ha vunnit pris som Partner of the year. Att dessutom göra det inom det prestigefulla området Business Insight & Mission Critical känns som en extra fjäder i hatten säger David Österlindh, Sigma IT & Management.
”Att ta fram en IoT tjänst som Sensation kräver spetskompetens från flera olika områden. Det är just detta som är Sigmas styrka och där vår erfarenhet från utveckling av mobila produkter ger oss möjlighet att anpassa sensorer och trådlös kommunikation för datainsamling till kundernas behov”, säger Fredrik Hedlund, CEO Sigma Connectivity.
Över 700 partners var samlade på Microsoft Partner Day där Sigma även fick en plats i rampljuset
under dagen för att berätta kort om den uppmärksammade lösningen Sensation som är en mjukvarutjänst baserad på Microsoft Azure där Sigma kombinerar trådlösa sensorer med moderna IT-lösningar och analysverktyg för att utröna fakta och mönster som inte tidigare varit möjlig att få fram. Sensation är möjlig att applicera på i stort sett vad som helst och det unika är kombinationen av sensornätverk och insamlingen och analysen av den data som sensorerna ger.
”Jag har arbetat som nära partner till Microsoft i 20 år och jag ser och känner att Sigma just nu ligger ”spot on” på flera tillämpningsområden baserat på Microsofts lösningar och tjänster som marknaden efterfrågar. Vi har både bredd och djup och vi har aldrig haft så mycket Gold Competencies som vi har just nu vilket borgar för att vi kommer att göra riktigt intressanta kundlösningar framöver och få våra kunder att bli framgångsrika. Det är ju vår mission”. Avslutar Peter Lindblom, Sigmas MS partneransvarig
För mer information;
David Österlindh, försäljningschef, Sigma IT & Management, region syd
David.osterlindh@sigma.se , 073 351 48 24
Fredrik Hedlund, VD Sigma Connectivity
Fredrik.hedlund@sigmaconnectivity.se , 0702 597 584
Peter Lindblom, partnersansvarig Sigma IT & Management
Peter.lindblom@sigma.se ,073 320 73 11
Information om företaget: Sigma Nexer AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk