2012-05-24

NetOnNet sponsrar Kulturnatta

Produktbild från företaget Mediaedge:cia Sweden HB - NetOnNet sponsrar Kulturnatta

NetOnNet anordnar kulturfestival i Umeå med hjälp av MEC

 

NetOnNet använder sig av sponsorskap av Umeå Kulturnatta för att kommunicera att de öppnar sin nya Lagershop, och arrangerar samtidigt en egen kulturfestival som en del av sponsorskapsutväxlingen.

 

Idag öppnar NetOnNet sin nya Lagershop i Umeå:

- Det är roligt att kunna erbjuda dessa kunder en lagershopsupplevelse, eftersom de norra delarna av Sverige redan står för en stor del av vår internetförsäljning, säger Jonas Järrenfors, marknadschef på NetOnNet.

 

Inför öppningen har MEC för åttonde gången fått förtroendet att hjälpa dem locka folk till öppningen. Den här gången tar man dock till ett nytt grepp:

 - Tidigare år har det anordnats klassiska butiksöppningsevent på Lagershopen, och så även i år. Men, som alltid vill vi ha en knorr på det hela, berättar Sanna Wendt, Project Manager på MEC Access, MEC’s avdelning för event och sponsring. Målsättningen med hela öppningskampanjen, som går stort i media, är självklart att skapa maximal kännedom och mycket trafik till Lagershopen, fortsätter Sanna.

 

Aktiv utväxling av sponsorskapet

I Umeå är intresset för kultur stort, och NetOnNet ville addera mervärde till umeåborna. Lösningen bestod i en kultursatsning. I helgen ägde nämligen festivalen Kulturnatta rum i Umeå. Det är ett arrangemang där runt 300 artister av olika slag framträder runt om i staden på olika scener. Kulturnatta baseras på det lokala kulturlivet, och förenar etablerade artister med okända akter.

 

- Kulturnatta har utgjort, och utgör, en utmärkt kanal för att bygga kännedom om Lagershopsöppningen. Nyttjat på rätt sätt hoppas vi att Kulturnatta ger oss en klassisk NetOnNet-kommer-till-stan-känsla som skapar likeability och driver trafik, säger Sanna Wendt.

 

Men för att inte bara vara en ”tom” logga på en scen, har NetOnNet, Garbergs och MEC skapat en kommunikativ kärna som går under namnet Lagernatta.  - Genom att förlänga Kulturnatta och arrangera en festival inne i och utanför Lagershopen under öppningshelgen, visar vi Umeå att vi menar allvar med vår sponsorsatsning. Samtidigt ger vi Umeå mer av det som ligger dem varmt om hjärtat, nämligen gräsrotskultur, berättar Sanna Wendt.

 

Tjugotalet artister uppträder

NetOnNet bjuder på tjugotalet artister på två olika scener under de tre öppningsdagarna – allt från kinesiska lejondansare som utför lyckobringande ceremonier, till rockband och stengrammofon-DJ’s. Lagernatta fungerar som navet i kommunikationen, och tas ut i alla olika medier under kampanjperioden: TV, print, utomhus och event på stan.


NetOnNet har tidigare tolv butiker från Malmö i söder till Uppsala i norr.

 

Annonsör: NetOnNet

Mediebyrå: MEC

Reklambyrå: Garbergs

 

För mer information, vänligen kontakta:

Susanna Wendt

Event Project Manager MEC

tel 0737-898 272 alt 08-463 15 96

susanna.wendt

Information om företaget: Mediaedge:cia Sweden HB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk