2012-05-30

MEC först ut med Realtime Bidding i Adform

MEC köper banners på annonsbörserna direkt i Adform. – Vi slipper betala för onödiga mellanhänder, säger Johnny Lindqvist på MEC.

MEC är först ut bland Sveriges mediebyråer med direktköp på bannerbörserna via Adform, så kallad Realtime Bidding (RTB).

– Att köpa direkt via Adform hjälper oss att vara ännu mer kostnadseffektiva och utveckla vårt erbjudande mot kund, säger Thomas Rosén, Digital Account Director på MEC Interaction.

I USA och UK är RTB-köp vanligt, men det nya sättet att köpa banners har ännu inte slagit igenom i Sverige. Johnny Lindqvist, Director på MEC Interaction, spår dock att det snart kommer att bli ändring på det:

- RTB är enkelt och vi slipper betala för onödiga mellanhänder. De kunder som vi gör RTB-köp för är väldigt positiva.

För mer information, vänligen kontakta:

Johnny Lindqvist
Director, MEC Interaction

Johnny.Lindqvist@mecglobal.com
Tel:  +46 8 463 15 30
Mobil:  +46 704 55 14 30

Information om företaget: Mediaedge:cia Sweden HB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk