2012-05-30

Kulturfestival lockade Umeåborna till NetOnNet

Produktbild från företaget Mediaedge:cia Sweden HB - Kulturfestival lockade Umeåborna till NetOnNet

NetOnNet arrangerade kulturfestivalen Lagernatta för att kommunicera att de i helgen öppnade sin nya Lagershop i Umeå.

 

I torsdags öppnade NetOnNet sin 13:e Lagershop i Umeå. För att locka Umeåborna till Lagershopen skapade NetONet tillsammans med Garbergs och MEC Access en kommunikativ kärna som all annonsering kretsade kring: Lagernatta. Kulturfestivalen Lagernatta pågick under hela öppningshelgen, inne i och utanför Lagershopen. Ett tjugotal artister uppträdde: allt från rockabillybandet Pepita Slappers och sambagruppen Ume Batucada till Två Trattar, två DJ’s som spelar på trattgramofoner. Lejondansargruppen Hung Gar Kwoon invigde Lagershopen med en välsignande ceremoni. - Underhållningen  har verkligen varit riktigt bra och väldigt skiftande i karaktär så det känns som att det funnits något för alla, säger Carola Tiberg, Marknadskoordinator på NetOnNet.

 

Kulturfestivalen Lagernatta på NetOnNet var resultatet av NetOnNet’s sponsorskap av Kulturnatta, en stor kulturfestival som årligen arrangeras i Umeå.

- Kulturnatta ägde rum veckan innan Lagershopspremiären, och vi såg det därför som ett bra sätt att nå ut till Umeåborna. Samtidigt kunde vi genom det här manéret lätt koppla på något som ligger Umeåborna varmt om hjärtat, nämligen lokal kultur, säger Susanna Wendt, Event Project Manager på MEC Access, som genomförde eventet.

  

Annonsör: NetOnNet

Mediebyrå: MEC

Reklambyrå: Garbergs

Information om företaget: Mediaedge:cia Sweden HB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk