2013-06-12
K-rauta öppnar Finlands nation
K-rauta, en av Sveriges
största byggkedjor med 21 varuhus från Malmö i söder till Haparanda i norr,
inleder en offensiv i Uppsala. Den finske skådespelaren Jarmo Mäkinen är
K-rautas nya ansikte och berättar om den ”finska nationen” som finns i staden.
Byggvaruhuskedjan
K-rauta satsar i Uppsala genom ett reklamoffensiv. I reklamfilmen, som började
rulla på tv igår 11 juni, berättar Jarmo Mäkinen om att det finns en finsk
nation i universitetsstaden, utan nattöppet och starkvirke men däremot har de
byggvaror av det rätt virket.
”Vi
ser att snittköpet per kund ligger stadigt trots att byggbranschen i stort har
det tufft. Jag tror att vi sedan vi öppnade i början av 2012 har lyckats visa
på att vi kan leverera kvalitet till både företagskunder och hemmafixarna. Med
denna reklamoffensiv vill vi med humor visa på att vi är här för att stanna”, säger
Tobias Douhan, varuhuschef K-rauta Uppsala.
Under året har K-rauta arbetat
fram det nya kommunikationskoncept som bygger på positionen ”Ett byggvaruhus av
det rätta virket”. Tillsammans med reklambyrån McCann Stockholm, har man också
tagit fram ett flertal nya reklamfilmer, där den finske skådespelaren Jarmo Mäkinen,
känd bl a från Jägarna, spelar huvudrollen.
”En fördel vi gärna lyfter fram
är våra öppettider. Vi har de mest generösa öppettiderna i Sverige när det
gäller byggvaruhandlare och det tänker vi fortsätta med”, säger Tobias Douhan.
För mer information, vänligen kontakta:
Karolina Åhs, marknad-
och kommunikationschef K-rauta. Tel: 08-5881 89 51
Information om företaget: Kesko AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk