2013-06-12
K-rauta i Haparanda-offensiv
K-rauta, en av Sveriges
största byggkedjor med 21 varuhus från Malmö i söder till Haparanda i norr,
inleder en offensiv i Haparanda. Den finske skådespelaren Jarmo Mäkinen är
K-rautas nya ansikte och driver med Stockholmare.
Byggvaruhuskedjan
K-rauta satsar i Haparanda genom ett reklamoffensiv. I reklamfilmen, som
började rulla på tv igår 11 juni, driver Jarmo Mäkinen med Stockholmare och gör
det dessutom på finska, allt för att locka besökare till K-rauta i Björka
Handelsområde.
”Vi
ser att snittköpet per kund ligger stadigt trots att byggbranschen i stort har
det tufft. Jag tror att vi sedan vi öppnade i början av 2012 har lyckats visa
på att vi kan leverera kvalitet till både företagskunder och hemmafixarna. Med
denna reklamoffensiv vill vi med humor visa på att vi är här för att stanna”, säger
Stefan Pirinen, varuhuschef K-rauta Björka Handelsområde.
Under året har K-rauta arbetat
fram det nya kommunikationskoncept som bygger på positionen ”Ett byggvaruhus av
det rätta virket”. Tillsammans med reklambyrån McCann Stockholm, har man också
tagit fram ett flertal nya reklamfilmer, där den finske skådespelaren Jarmo
Mäkinen, känd bl a från Jägarna, spelar huvudrollen.
”En annan fördel vi gärna lyfter
fram är våra öppettider. Vi har de mest generösa öppettiderna i Sverige
när det gäller byggvaruhandlare och det tänker vi fortsätta med”, säger Stefan Pirinen.
För mer information, vänligen kontakta:
Karolina Åhs, marknad-
och kommunikationschef K-rauta. Tel: 08-5881 89 51
Information om företaget: Kesko AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk