2011-06-13
Nya trender för badrum
Ett nytt rum att trivas i. Så kallar DuoBad sin kampanj riktad om en målgrupp från 45 år och uppåt, där barnen nu flyttat hemifrån. Detta faktum ger målgruppen en bättre ekonomi och tillgång till ett badrum som varit ockuperat av tonåring under många år. - Äntligen har badrummet blivit uppgraderat, säger DuoBads VD Niklas Hult. När vi pratar inredning, möbler och design så nämns även badrummet på samma sätt som kök. Det har under många år varit fördel köket, men vi ser nu att inredningstidningar mer och mer fyller sina utrymmen med badrumsdesign.
Att byta badrum har blivit mer vanligt. Tidigare var detta ett statiskt rum som följde generationer utan förändring. Nu ser vi badrummet på samma sätt som övriga rum. En plats där vi skall trivas. Därmed följer badrummet trender och mode precis om övriga delar av huset/lägenheten. - Vår största ambition och motivation är att integrera badrummet mer i vår vardag. Det kan vara en plats för umgänge. Ett helt nytt rum att trivas i, avslutar Niklas Hult.
Information om företaget: Duobad AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk