2016-03-10
Västerbottensosten får en hedersplats i OKQ8:s nya korvsortiment
Den 12 mars är det Alla korvars dag och OKQ8 lanserar nu sina bästa korvar någonsin. Förutom garanterat svenskt kött och hög kötthalt lanseras nya spännande smaker. En smak sticker ut lite extra; Västerbottensostkorven, en hyllning till våra svenska smaker och kärleken.
Sammanlagt lanseras inte mindre än elva nya korvar på OKQ8:s servicestationer. Korvarna har hög kötthalt (62-83 procent, beroende på korv) och är gjorda på garanterat svenskt kött.
- Vi på OKQ8 vill vara en god vän på vägen och har sett till våra kunders preferenser i framtagningen av vårt nya korvsortiment. Vi vill leverera mat av hög kvalitet och är otroligt stolta över att äntligen kunna presentera vårt nya korvsortiment med Västerbottensostkorven i spetsen. Vi tror att det lever upp till våra kunders höga krav vad gäller smak och kvalitet, säger Tomas Larsson, Kategorichef på OKQ8 Scandinavia.
Västerbottensostkorven – en hyllning till kärleken och svenska smaker
Enligt myten är Västerbottensosten resultatet av ett kärleksmöte mellan en uppvaktande mjölkdräng och mejerskan Ulrika Eleonora, som distraherad av drängens friarstråt glömde bort att passa ystkaret. Resultatet av det mötet blev folkfavoriten Västerbottensosten. OKQ8 har tagit fasta på just kärleksfulla möten i introduktionen av de nya korvarna.
Möts halvvägs och dela en korvmeny med någon du tycker om
OKQ8 vill bidra till fler kärleksfulla möten som det mellan Ulrika Eleonora och hennes mjölkdräng. I samband med korvlanseringen introduceras därför initiativet 1 000 mil av kärlek. Initiativet möjliggör kärleksfulla möten för dem som lever på distans och därför inte ses så ofta. Genom en enkel ansökan kan man ta del av 1 000 mil som OKQ8 delar ut. Vinnarna blir bjudna på ett kärleksfullt och gott möte på den OKQ8-station som ligger halvvägs mellan dem. På stationen får paren inte bara prova OKQ8:s nya korvar, stationen bistår även med drivmedel för själva mötet samt kärleksfull service av bilarna.
- För oss är det viktigt att alla våra kunder känner att vi finns där för alla dem som är på väg. Vi tror på kärlek i alla former. Det är inte bara kärlekspar som kan ansöka till initiativet, utan till exempel vänner som inte har träffats på länge eller barn och föräldrar som bor långt ifrån varandra. Att bidra med kärleksfulla möten som kanske aldrig hade skett utan vår hjälp ser vi som ett viktigt steg i vårt löfte att vara en god vän på vägen, avslutar Alexandra William Olsson, kommunikationschef OKQ8.
På OKQ8:s hemsida www.okq8.se/1000milavkarlek är anmälan öppen mellan den 12-20 mars.
För mer information vänligen kontakta:
Alexandra William-Olsson, Kommunikationschef OKQ8
mail: alexandra.william-olsson@okq8.se, tele: 070-168 19 27
Information om företaget: OK-Q8 AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk