2016-03-10

Slut på tråkiga fikapauser – Scandic lanserar ny Taste Break

Produktbild från företaget Scandic Hotels AB - Slut på tråkiga fikapauser – Scandic lanserar ny Taste Break

Glöm det traditionella trefikat med kaffe och torra kanelbullar. Under mars lanseras Scandics nya fikabuffé Taste Break på alla svenska Scandichotell. Det nya fikabordet har fem spännande teman med smaker från olika delar av världen. Så att det ska passa allt från din VD:s cravings för rotfruktchips till receptionistens beroende av krispig asiatisk sallad.

Det är mycket som ska stämma för att ett möte ska bli lyckat. Det ska vara lätt att ta sig dit, tekniken ska funka galant och oavsett om det handlar om ett halvdagsmöte eller en tredagarskongress ska du kunna skräddarsy det mesta från hej till tackoadjö. Men det som kanske är viktigast av allt är maten. Det är den som ska ge både magen och hjärnan en kick.

- Vi vet att många möten kan bli ineffektiva för maten inte gett deltagarna någon ny energi. Vi tror att den här fikabuffén kan ändra på det, de som vill ha nyttigare alternativ med mer energigivande fika kan få det samtidigt som kakfantasterna fortfarande kan hitta sitt på buffén. Dessutom bjuder nya Taste Break också på många spännande och oväntade smaker som ger energi och inspiration att ta med sig tillbaka in på mötet, säger Thomas Fankl, Food & Beverage Manager på Scandic.

Scandic har den senaste tiden arbetat intensivt med att uppdatera erbjudandet för möten och event. Nyrekryteringar har gjorts för att växla upp på Meeting & Event-avdelningen. Mötes-magasinet Scandic Meetings har skapats för att ge mötesbokare och deltagare de bästa tipsen för ett lyckat möte. Nylanseringen av fikabuffén Taste Break är även den en del i ett effektivare och mer givande möte på Scandic.

Den nya fikabuffén har fem goda teman:

Asian - med fokus på syrliga och exotiska smaker, frukt och typiska råvaror från Asien. Exempel på mat & dryck: sashimi i rispapper med soyamajonäs och wasabisesam, five spice-kaka med frosting och gojibär, mango, apelsin och kokossmoothies med chilitouch.

Garden - med inspiration från sommarens trädgårdsfester med smaker av europeiska frukter och grönsaker i centrum, bakverk och grönsaksjuicer. Exempel på mat & dryck: grön ärtsoppa med mint, eclair med olika fyllningar, juice på hallon, gurka, citron och dill.

Middle East - med hög sötma, torkade frukter, färskost, meze och smaksatta isteer. Exempel på mat & dryck: pitabröd med hummus med rökt tabasco, fruktsallad med kanel och russin, iste med granatäpple.

Urban - inspiration från streetfood med många moderna enkla smaker och kombinationer, serverade som från en food truck. Exempel på mat & dryck: buffalowings med chilimajonnäs, american pancakes, energy shots.

Nordic - klassiska smaker i rätter, bakverk och bål. Traditionella, nordiska kombinationer med en twist. Exempel mat & dryck: gubbröra i ansjovisburk, sju sorters kakor, bål på jordgubbe och mynta.

Från och med början av mars 2016 finns den nya konferensfikan på Scandics samtliga hotell.

Kontakt:
Anna Wallström, Marketing Manager B2B & F&B, anna.wallstrom@scandichotels.com,
+46 706 69 04 03

Christine Fraser, Communication, christine.fraser@scandichotels.com,
+46 704 39 41 44

Information om företaget: Scandic Hotels AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk