2016-06-17
Scandic och Grandpa gör Stockholmskarta
Grandpa är en välkänd Stockholmsaktör med fokus på annorlunda shopping, service, atmosfär och inspiration. Nu gör Grandpa tillsammans med Scandic en egen Stockholmskarta där Grandpas personal tipsar om sina smultronställen när det kommer till bland annat caféer, barer och gallerier. Kartan kommer att distribueras på utvalda Scandichotell, i Grandpas butiker och på Instagram under #grandpacityguide.
Idén till kartan kommer från Grandpas butikspersonal som ofta får svara på frågor om var de ska äta, fika eller klubba från kunder. Grandpa har tidigare även gjort det uppskattade sällskapsspelet Stockholmsspelet. Tips om Stockholm är även något Scandics personal på hotellen står till förfogande med, året runt.
– Vi får ju självklart väldigt mycket frågor från våra gäster om vart den bästa shoppingen, restaurangerna och sevärdheterna finns. Att vi får möjlighet att erbjuda stans kanske mest initierade tips och hemligheter känns verkligen fantastiskt, det kommer verkligen att ge våra gäster något extra när de besöker Stockholm, säger Anna Forsberg, Marketing Manager för Leisure på Scandic.
Kartan kommer att guida både inresta och stockholmare som vill upptäcka nya spännande vattenhål till caféer, barer, restauranger, butiker, muséer och gallerier. Den kommer att distribueras via utvalda Scandichotell i Stockholm: Haymarket by Scandic, Scandic Continental, Scandic Grand Central, Scandic Anglais och Scandic Malmen samt givetvis i Grandpas tre Stockholmsbutiker.
– Vi älskar Stockholm, en något oklar affärsidé vi hade i början var faktiskt att ”bjuda Stockholmarna på något mer än bara en butik”. Vi älskar också att dela med oss av våra personliga tips så det känns väldigt logiskt att göra en egen karta. Jag tror att vi har en hög trovärdighet hos våra kunder när det kommer till Stockholmskunskap. Det är nästan konstigt att vi inte gjort detta tidigare, säger Jonas Pelz, en av grundarna och ägare till Grandpa.
Kartan kan även laddas ner och delas via My Maps, den digitala kartan hittar ni här.
Om Grandpa
Sedan starten 2003 har Grandpa bidragit med en annorlunda typ av shopping. Vi har alltid satt service, atmosfär och inspiration i första rummet. Vi gör noggranna urval i våra leverantörers kollektioner och presenterar en mixad helhet i butiken där varumärket aldrig är viktigare än produkten. Vi försöker ställa krav på våra leverantörer att producera ekologiskt och har ett hållbarhetstänk i våra inköp.
För mer information, kontakta:
Anna Forsberg, Marketing Manager Scandic Sverige,
anna.forsberg@scandichotels.com, +46 709 73 50 96
Jonas Peltz, Grandpa, +46 70 733 79 70
Information om företaget: Scandic Hotels AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk