2016-06-10
Scandic inleder samarbete med Jennie Hammar och Karin Bastin och startar kampanjen ”Checka ut”
I dagarna inleds samarbetet tillsammans med Los Angeles-duon Jennie och Karin bakom succépodden Veckans Bläcka. Scandic föll för deras genuina och avkopplade sätt att prata om livets olika utmaningar.
- Det här är ett jättespännande samarbete. Jennie och Karin har ett väldigt naturligt och avslappnat sätt att prata om livet som vi verkligen tycker om. De lyfter det vi vill prata om, att få chansen att checka ut från vardagen och få möjlighet till återhämtning med vänner, vakna upp på hotell och äta en lång frukost, säger Anna Wirén, Marknadschef Scandic Sverige.
Under de närmaste månaderna kommer Jennie och Karin checka ut från vardagslivets pussel och ibland trassel och testa olika Scandichotell i Sverige. Här pratar de om vänskapsrelationer, mat och hälsa. Materialet och samtalen spelas in till filmer som kommer kunna ses på Scandics sociala medier.
- Vi är jätteglada över samarbetet med Scandic, det är ett företag vi verkligen gillar. Och våra lyssnare vet ju hur mycket vi älskar spontana infall i vardagen med våra vänner ¬och ännu hellre på ett härligt hotell. Mer om det får ni snart se i ett antal filmer som vi hoppas att ni kommer att gilla, säger Karin och Jennie.
Möjligheten till att kunna checka ut från vardagen är något Scandic vill kunna erbjuda alla gäster. I samma veva inleds därför Scandics kampanj ”Checka ut” där vem som helst under juni månad kan få chansen till en paus från vardagen tillsammans med en vän. Lediga sviter släpps klockan 07.00 på morgonen på Scandics Facebooksida.
För mer information:
Christine Fraser, kommunikation Scandic Sverige
christine.fraser@scandichotels.com, 070 439 41 44
Information om företaget: Scandic Hotels AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk