2016-04-21

Scandic bäst på service i ServiceScore 2016

Produktbild från företaget Scandic Hotels AB - Scandic bäst på service i ServiceScore 2016

Scandic är bäst på service berättar ServiceScores senaste undersökning för 2016. För femte året i rad låter man svenska konsumenter ranka sina serviceupplevelser inom 21 olika branscher där Scandic tar hem kategorin Hotell.

ServiceScore genomförs med hjälp av ett antal respondenter runt om i landet via undersökningsföretaget Cint, där man låtit över 3 400 svenska konsumenter i åldrarna 16-79 år svara på hur de upplever företag i sina serviceerbjudande. Totalt mäts 170 företag verksamma i landet, utöver Scandic finns Apoteket, SAS och Ica med i undersökningen.

Priset togs emot av Henrik Dider, HR-direktör på Scandic och Stefan Saager-Righetti, Hotelldirektör på Scandic Alvik. Priset tillägnas Scandics 6 500 servicehjältar, som dygnet runt, året runt levererar service i världsklass - från Kiruna i norr till Malmö i söder.

- Vi är mycket stolta över det här priset. Vi arbetar ständigt och hårt för att erbjuda den absolut bästa servicen inom hotellbranschen och det här utnämnandet inspirerar oss till att hålla oss kvar på första plats, säger Henrik Dider, HR-direktör på Scandic Hotels.

Mer information om undersökningen och utnämningarna finns på www.servicescore.se

För mer information, kontakta:

Heidi Wold, Kommunikationschef Scandic Sverige, 070 630 58 17
heidi.wold@scandichotels.com

Information om företaget: Scandic Hotels AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk