2016-05-17

¿Säkerhet i fokus när port- och dörrtillverkaren Hörmann lanserar kampanjen Årets Port 2016

Produktbild från företaget Hörmann Svenska AB - ¿Säkerhet i fokus när port- och dörrtillverkaren Hörmann lanserar kampanjen Årets Port 2016

Årets Port 2016 är här! Hörmann återvänder med sin kampanj som sträcker sig året ut.
Med en patenterad garageportlåsning i garageportmotorn och en ny exklusiv entrédörr vill man visa sig på marknaden som det säkraste och tryggaste valet av garageport- och dörrleverantör. Även energibesparing är något som Hörmann lyfter fram.

”Att spara energi är både viktigt och ekonomiskt, menar Hörmann i sin kampanj.

Med isolerade lameller för garageportar och extra tjocka dörrblad satsar man på att minska bostädernas uppvärmningskostnader.

Förutom hög kvalité är det tydligt att Hörmann strävar efter att profilera sig som ett företag som inte tummar på estetiken; samtliga dörrar och portar erbjuds med ett urval av olika ytor och designvarianter. 

För vidare kontakt:

Presskontakt för intervju: Andreas Malmström, Hörmann
010-19 00 215 - a.malmstrom.ore@hoermann.se

Presskontakt för bilder och material: Frida Thelberg, Hörmann 
010-19 00 204 - f.thelberg.ore@hoermann.se

Information om företaget: Hörmann Svenska AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk