2016-05-17

OKQ8 ställer om till digital post

Produktbild från företaget OK-Q8 AB - OKQ8 ställer om till digital post

OKQ8 inleder ett samarbete med Kivra för att digitalisera post såsom återbäringsbeskedet samt ränte- och saldobeskeden.

Kivra är en tjänst kopplad till personnumret där du kan ta emot och hantera post från företag och myndigheter digitalt. Hundratusentals personer i Sverige använder redan tjänsten och drygt 550 avsändare skickar idag post via Kivra.

Kivra och OKQ8 inleder ett samarbete som innebär att de OKQ8 medlemmar som använder Kivra kommer få post såsom återbäringsbeskedet samt ränte- och saldobeskeden digitalt, istället för hem i brevlådan.

- Att skicka posten digitalt är inte bara ekonomiskt utan också rätt steg miljömässigt, vilket ligger i linje för vårt arbete för ett mer hållbart samhälle, säger Kamilla Engström, CRM Manager, OKQ8.

- OKQ8 har utsetts till bäst i branschen på hållbarhet under fyra av de fem senaste åren, därför är vi väldigt glada över att kunna stärka deras hållbarhetsprofil genom att bli en partner för att digitalisera pappersutskicken, säger Stefan Krook, VD Kivra.

För mer information, kontakta gärna:
Kamilla Engström, CRM Manager, OKQ8, kamilla.engstrom@okq8.se, 070 268 00 45
Stefan Krook, VD Kivra, stefan.krook@kivra.com, 070 111 12 13

Om Kivra
Kivra är Sveriges digitala brevlåda, ca 10 % av befolkningen använder redan tjänsten och antalet avsändare växer nu snabbt. Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler företag och myndigheter ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot, hantera och arkivera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

Information om företaget: OK-Q8 AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk