2016-06-20
Kursnyhet - Marknadsföring på YouTube
Endagskursen Marknadsföring på Youtube vänder sig till dig som vill kommunicera ut ett varumärke, produkt eller idé på ett långsiktigt och engagerande sätt, både med er som avsändare eller i interaktion med er målgrupp. Målet är att du efter kursen kommer vara kunnig för att känna dig säker i din roll som kommunikatör eller beställare för denna plattform.
Du får lära dig om:
¿YouTubes historia, nuläge och framtid
¿Vad är en kanal, vad är prenumeranter - olika användarbeteenden
¿Vad skiljer streamad mediaframgång från en broadcastad framgång
¿Annonsformat och analys
¿Hur och varför vi jobbar med s.k. influencers
¿Framgångsfaktorer och fallgropar
¿Olika case
Sista ansökningsdag: 28 augusti 2016
Kursstart: 15 september 2016
Läs mer och ansök här
Information om företaget: Berghs School of Communication AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk