2016-01-20

DHL Freight centraliserar sin internationella kundservice för ökad kundnytta

För ökad kundnytta centraliseras utrikeskundtjänsten till Jönköping. Som en konsekvens av detta kommer 30 medarbetare i Helsingborg att varslas, varav 20 stycken med fast anställning. I Jönköping kommer drygt 15 nya medarbetare att anställas.

– Med en centraliserad kundservicefunktion i Jönköping kommer vi att kunna erbjuda våra kunder en ännu bättre och mer effektiv service. Samtidigt som det är glädjande att vi skapar fler arbetstillfällen i Jönköping är det naturligtvis beklagligt att vi måste varsla i Helsingborg. Vi är verksamma i en extremt konkurrensutsatt bransch och måste hela tiden se över våra processer och hur vi är bäst organiserade säger Ulf Arnshed, Director Network & Support.

Information har idag delgivits all berörd personal och förhandlingar enligt LAS är påbörjade med de fackliga företrädarna.

Presskontakt DHL Freight Sweden:
Ulf Arnshed, Director Network & Support,
ulf.arnshed@dhl.com
070-621 51 50

Information om företaget: DHL Supply Chain (Sweden) AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk