2016-02-23

Anna Evensson utsedd till ny kundservicechef för DHL Express Sverige

Produktbild från företaget DHL Supply Chain (Sweden) AB - Anna Evensson utsedd till ny kundservicechef för DHL Express Sverige

I januari 2016 tillträdde Anna Evensson som ny kundservicechef på DHL Express i Sverige. I sin roll kommer hon att säkerställa att DHL Express kundservice fortsätter att leverera en hög servicenivå genom att ständigt arbeta med att förbättra kundservicecentrets kvalitet och kunskap.

Stockholm, 23 februari 2016: DHL Express, världens ledande leverantör av internationella expressleveranser, har utsett Anna Evensson till ny kundservicechef i Sverige. Hon kommer närmast från en position där hon ansvarade för Key Account support- och reklamationsavdelningen. Anna tillträdde sin nya tjänst i januari 2016 och kommer i sin roll att säkerställa att DHL Express kundservice fortsätter att leverera en hög servicenivå genom att ständigt arbeta med att förbättra kundservicecentrets kvalitet och kunskap.

Anna Evensson började sin karriär på DHL Express kundservice i Ljusdal 1997 på reklamationsavdelningen och fortsatte sedan inom Key Account support. Därefter blev Anna Teamleader, vilket ledde till att hon 2009 blev erbjuden att arbeta som utbildningsansvarig på kundservice.

DHL Express lanserade globalt det certifierade utbildningsprogrammet, Certified International Specialist (CIS) 2010, som samtliga av företagets över 100 000 medarbetare runt om i världen har utbildats inom. Som en del av CIS-programmet i Sverige fick Anna möjligheten att inte bara utbilda kundservicepersonalen i Ljusdal men hon har också haft en aktiv roll med att utbilda många medarbetare på DHL Express i Sverige och i Europa – allt från introduktionsutbildning för nyanställda till att kontinuerligt vara med och utbilda och certifiera chefer.

– Jag är oerhört stolt och glad över att bli utsedd till kundservicechef för DHL Express i Sverige, säger Anna Evensson. Jag trivs med att arbeta med människor och för mig, som har arbetat mycket med vårt certifierade internationella specialist-program, är det viktigt att kundserviceteamet känner sig motiverade så att vi tillsammans fortsätter att leverera utmärkt servicekvalitet till våra kunder.

Kundservicecentret som ständigt arbetar med att förbättra sin kvalitets- och kunskapsnivå, ligger i Ljusdal och består av ett team på cirka 90 personer. Med sina högt ställda interna krav, som bland annat innebär att svara på kundens samtal inom max 10 sekunder och lösa kundens problem vid första samtalet, är målet för DHL Express kundservice att konstant öka antalet nöjda kunder. DHL Express kundservice har vunnit SM i Telefoni och Kundservice 2011, 2013 och 2014.

Anna Evensson är 44 år och växte upp i Runhällen utanför Sala. Hon flyttade till Ljusdal 1994 och har bott där sedan dess.

Slut

På bilden: Anna Evensson, kundservicechef på DHL Express

Mediakontakt:
Anna Evensson
Kundservicechef, DHL Express Sverige
Mobil: 0709-345 776
E-post: anna.evensson@dhl.com

Ann-Kristine Johansson
Marknadschef, DHL Express Sverige
Mobil: 0709-345 684
E-post: annkristine.johansson@dhl.com

Information om företaget: DHL Supply Chain (Sweden) AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk