2015-12-18

Subarus värde varar

Produktbild från företaget Subaru Nordic AB - Subarus värde varar

Subaru har än en gång prisats för sitt stabila andrahandsvärde. Denna gång är det amerikanska Kelley Blue Book som korat Subaru till Bästa Varumärke.

Kelley Blue Book är Amerikas ledande företag när det gäller att förse bransch och konsumenter med information om nya och begagnade bilar. För andra året i rad har Subaru fått utmärkelsen Best Resale Brand Award för sitt stabila och höga andrahandsvärde.

– Subaru är åter i topp för sitt höga andrahandsvärde genom hela sitt modellprogram, säger Eric Ibara, direktör för undersökningen hos Kelley Blue Book.

Undersökningen baseras på faktiska ägarkostnader under en 5-årsperiod. Eftersom värdeminskningen är den enskilt största posten för bilägaren, hjälper vår undersökning bilkonsumenten att göra ett bättre val, säger KBB i sitt pressmeddelande.

– Även i Sverige har Subaru ett dokumenterat högt andrahandsvärde. Denna utmärkelse visar att varumärket står för stabilitet och låga ägarkostnader över hela Världen, säger Torbjörn Lillrud, vd för Subaru Nordic.

Mer info finns på KBB:s hemsida:

www.kbb.com/new-cars/best-resale-value-awards/

http://www.kbb.com/new-cars/best-resale-value-awards/best-brand/

Information om företaget: Subaru Nordic AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk