2015-09-04

Ricohs Clickable Paper™ ökar värdet på kundkommunikation

Ett white paper om mobila strategier som Ricoh Europe har tagit fram belyser hur viktigt det är med interaktivitet i DR-kampanjer

Ricoh, Stockholm 4 september 2015 – Ricoh Europe har sponsrat ett white paper som utreder de mobila trenderna. Vad de betyder för en utskriftsleverantör och hur interaktiva utskrifter både kan förhöja användarupplevelsen och leverera ett bättre resultat för marknadsförare.

– Samtidigt som det har blivit standard att inkludera ett mobilt element i marknadsföringskampanjer kan en tryckt komponent göra stor skillnad. Det brittiska posttjänstföretaget Royal Mail visade i en ny undersökning att kampanjer med e-post ökade tillväxten marknadsandelar dubbelt så mycket som kampanjer utan e-post inkluderad som distributionsmetod, men trycksaker kan vara effektivare om de är interaktiva och inkluderar teknik som Ricohs Clickable Paper, säger Tommy Segelberg, Nordic Operations Director för Ricoh PPBG.

Med Clickable Paper gör Ricoh det enkelt för tryckerier att erbjuda ett mervärde. Det tryckta materialet länkar till informationskällor och mobil kommunikation online. Det ökar både värdet och livslängden på det tryckta materialet och det är ett sätt för tryckerier att särskilja sig från andra i en konkurrensutsatt miljö. När tryckleverantörer erbjuder dessa tjänster ökar också marknadsförares vilja till att använda tryckt material eftersom Clickable Paper gör trycksakerna interaktiva och därmed driver läsarna online till relevanta platser som t ex beställarens e-handelsplats för att lägga en beställning. När någon agerar på utskicket med hjälp av Clickable Paper spåras aktiviteterna och dessa kan sedan besvaras på ett relevant sätt.

Är er utskriftsaffär mobil?

Ricohs white paper utreder tre aspekter av mobilitet som gäller verksamheter i alla branscher oavsett storlek, och det fokuserar på hur dessa aspekter kan tillämpas av professionella tryckerier.

  1. Hur mobil teknik kan användas i verksamheten för att öka effektiviteten gällande produktion, förvaltning och de anställdas arbetsglädje.
  2. Vad du behöver ha i åtanke för att dina kunder ska få den flexibilitet de önskar med lämplig och bekväm åtkomst till din verksamhet när som helst, var som helst och från alla typer av enheter så att de kan beställa trycksaker och andra produkter, granska jobbstatus etc.
  3. Hur du kan dra fördel av den snabba anpassningen av mobil teknik för att lägga till nya lönsamma produkter och tjänster till din produktportfölj, som inte bara genererar nya inkomstmöjligheter utan också ökar värdet på dina kunders affär.

– Vi ville ta fram ett jordnära white paper som kunde hjälpa utskriftsleverantörer att verkligen förstå vilka möjligheter mobilitet erbjuder, både internt och externt, och det gör verkligen det här, säger Segelberg.

Hämta din kopia av Making the Most of Mobile: What a ‘Mobile-First’ Strategy Means for Your Business utan kostnadhär. Mer information om Ricohs produkter och tjänster finns på vår hemsida och vår blogg, eller skicka ett mail.

För ytterligare information, kontakta:
Tommy Segelberg, Director Nordic Operations, Production Printing Business Group, Ricoh Sverige AB
Tel: 08-621 90 08, e-post: tommy.segelberg@ricoh.se

Magnus Christerson, Marketing Director, Ricoh Sverige AB
Tel: 08-734 33 00, e-post: magnus.christerson@ricoh.se

Följ oss på Facebook: www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB, www.facebook.com/RicohEurope
Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press

Information om företaget: Ricoh Sverige AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk