2015-07-13
Ottobock stolt partner till Lidingöruset och Lidingöloppet
Den 25-27 september anordnas den svenska klassikern Lidingöloppet för 51:e året i rad. Ottobock Scandinavia inleder nu ett samarbete med Lidingöloppet och kommer i år att vara partner och loppvärd för de två loppen Lidingöruset och Lidingörullet – två lopp för barn och ungdomar med någon form av funktionsnedsättning. Det gemensamma målet är att öka upplevelsen för deltagarna – både före, under och efter loppen.
- Vi är jätteglada över samarbetet med Ottobock. Med deras hjälp kommer vi nå ut till en större målgrupp och förhöja upplevelsen för alla på plats, säger Tomas Hoszek, generalsekreterare på Lidingöloppet.
Förra året deltog totalt 749 barn och ungdomar i de båda loppen och i år är siktar man på att fördubbla antalet. Ambitionen är att utveckla Lidingöruset och Lidingörullet till de största av sitt slag i Sverige.
- Vi vill göra deltagandet till en så rolig och inspirerande upplevelse som möjligt, säger André Skagervik, Marknads- och Kommunikationsdirektör på Ottobock.
Lidingöruset och Lidingörullet är fantastiska exempel på hur vi tillsammans kan skapa nya möjligheter till ett aktivt liv, tillgängligt för alla. Med en gemensam vision om en förbättrad folkhälsa och en ökad livskvalitet är vi på Ottobock stolta och glada över att vara partner till Lidingöloppet.
Lidingöruset är ett lopp som arrangeras för dem som har någon form av funktionsnedsättning, går i särskola eller arbetar i daglig verksamhet eller på dagcenter. Loppet arrangeras i två distanser – 1,7 km respektive 4 km. Sedan 2013 anordnas även Lidingörullet – en rullstolsklass på 1,5 km som är öppet för alla med rullande hjälpmedel.
För mer information, kontakta André Skagervik, Marknads- och Kommunikationsdirektör Ottobock Scandinavia Group (andre.skagervik@ottobock.se, +46 702 328958).
Information om företaget: Otto Bock Scandinavia AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk