2013-08-07

Scandic får prestigefull utmärkelse av TripAdvisor

Produktbild från företaget Scandic Hotels AB - Scandic får prestigefull utmärkelse av TripAdvisor

TripAdvisor delar årligen ut ”Certificate of Excellence” till hotell som fått fina omdömen av sina gäster. Endast 10% av alla hotell som finns presenterade på TripAdvisor tilldelas utmärkelsen. Nu har 40 av Scandics hotell fått ”Certificate of Excellence”, vilket motsvarar närmare 26% av Scandics portfölj.

-  Vi är stolta över att få denna utmärkelse på så många av våra Scandichotell. Vi strävar efter att erbjuda våra kunder en minnesvärd upplevelse och denna utmärkelse är ett bevis på att vårat hårda arbete resulterar i positiva omdömen på världens största resesajt, säger Sara Järnemar, Social Media Manager på Scandic.

Kriterierna för att få ”Certificate of Excellence” är att hotellet under de senaste 6 månaderna ska ha ett helhetsbetyg av fyra eller högre på en fem-gradig skala. Ytterligare kriterier är att hotellet måste ha uppnått en viss volym av omdömen under de senaste 12 månaderna. Utmärkelsen ges endast till hotell som kontinuerligt får positiva omdömen från sina resenärer.  

-  Vi är glada över Scandics framgång i och med utmärkelsen ”Certificate of Excellence” och ”Travellers Choice”. Scandic-hotellen är goda exempel på hotell som erbjuder en härlig kundupplevelse, säger Alison Copus, VP Marketing på TripAdvisor. Denna utmärkelse är ett erkännande som Scandic förtjänar baserat på den feedback som de får från de som betyder mest – deras kunder, avslutar Alison Copus.

Det är sex av Scandics hotell som även tilldelats utmärkelsen Travellers Choice. Hotellen uppmärksammas då i åtta kategorier, bland annat topp 25 i regionen och i världen, bästa service och trendigast.

Då studier visar på att resenärer värderar rekommendationer från människor de känner högre än något annat erbjuder även Scandic rating & reviews på sin hemsida. Detta möjliggör för Scandics gäster att ta välgrundade beslut baserat på andra resenärers feedback. Scandic kan numera även erbjuda rating & reviews i bokningsflödet. Vilket innebär ökad transparens mot kunderna vid val av hotell och bokning.

För att se vilka hotell som tilldelats utmärkelsen, besök pressrummet/dokument

För mer information, kontakta:
Sara Järnemar, Social Media Manager Scandic, tel 073-937 18 43
Anna-Klara Lindholm, PR ansvarig Scandic, tel 0709-73 52 31 

Information om företaget: Scandic Hotels AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk