2013-05-29

Ricoh tecknar unikt avtal med LRF Samköp

Produktbild från företaget Ricoh Sverige AB - Ricoh tecknar unikt avtal med LRF Samköp

Stockholm, 29 maj 2013
Ricoh Sverige AB har tecknat ett ramavtal med LRF Samköp gällande dokumenthantering och konferensteknik. Avtalet ger LRF Samköps kunder tillgång till Ricohs stora produktportfölj via LRF Samköp eller direkt från Ricoh.
 
Ricoh Sverige AB meddelar att företaget tecknat ett avtal med LRF Samköp gällande utrustning och tjänster inom dokumenthantering och konferenslösningar. Avtalet omfattar färdigpaketerade erbjudanden såväl som enstaka produkter och tjänster.

– Att teckna avtal med LRF Samköp är ett bra betyg för Ricoh Sveriges produkter och tjänster, säger Måns Sjöstedt, VD på Ricoh Sverige AB. LRF Samköp har valt att skriva ett avtal med oss efter att ha konkurrensutsatt både våra produkter och tjänster. Detta ger en extra trygghet både prismässigt och kvalitetsmässigt för de gemensamma kunderna.

Ricoh Sverige AB har varit ramavtalspartner med LRF Samköp sedan cirka tio år tillbaka. I och med den upphandling som man vunnit markerar man sin position som en av de trygga och prisvärda partners på marknaden och som fortsatt leverantör till LRF Samköp.

– Genom ramavtalet mellan Ricoh Sverige och LRF Samköp blir det enkelt för våra kunder att införliva modern dokumenthantering och konferensteknik i verksamheten, säger Linda Stoltzhammar på LRF Samköp. Ricoh är transparenta och prisvärda, har rätt kompetens och expertis inom respektive område samt en oerhört professionell, serviceorienterad och väl geografiskt spridd supportorganisation. Det känns bra att kunna erbjuda våra kunder Ricohs expertis och tydliga, kostnadseffektiva lösningar.

LRF Samköp kommer att fortsätta hantera kontakten med de kunder de redan har djupa samarbeten med och nya kunder har möjlighet att avropa avtalade produkter och tjänster via Ricohs webbshop alternativt genom kontakt med något av Ricohs lokala center.
Ricohs ambition är att hjälpa LRF Samköps kunder att anpassa företaget till ett modernare och mer effektivt sätt att arbeta genom att tjänstefiera exempelvis dokumenthantering samt konferensteknik.

En traditionell leverans av skrivare och multifunktionsmaskiner kombinerat med ett serviceavtal ligger fortfarande till grund för de flesta åtaganden och den största förändringen ligger i hur kund och leverantör aktivt arbetar tillsammans för att löpande optimera den behovsanpassade funktionen.

Inom konferensteknik har Ricoh tagit fram så kallade typrum med projektorpaket, Whiteboards, skärmar och drift för att göra det enkelt att dra nytta av tekniken. I utbudet ingår dessutom den nylanserade mobila videokonferensmodulen, UCS P3000, som gör det möjligt för medarbetare att ta del av fördelarna med videokonferenser utan krav på fasta installationer.
Utöver färdigpaketerade lösningar inom både dokumenthantering och konferensteknik kan kunder även köpa helt anpassade lösningar där Ricoh genomför förstudie, affärsanalys och miljöanalys för att därefter presentera ett färdigt förslag för hur kunden på bästa möjliga sätt bör arbeta och vilka produkter och tjänster som krävs för att uppfylla detta.

Information om Ricoh och det nya ramavtalet finns på LRF Samköps hemsida, www.lrfsamkop.se

För ytterligare information, kontakta:
Ricoh Sverige AB
Måns Sjöstedt
VD
Tel: 08-734 33 00 vxl.
E-post: mans.sjostedt@ricoh.se
www.ricoh.se

Ricoh Sverige AB
Magnus Christerson
Marketing Director
Tel: 08-734 18 68
E-post: magnus.christerson@ricoh.se
www.ricoh.se

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB http://www.facebook.com/RicohEurope
Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press

Information om företaget: Ricoh Sverige AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk