2013-05-30

Lättare för SJs kunder att ändra biljettinnehållet

SJ förenklar och inför en ny service för den som reser med e-biljett vilket gör det möjligt för resenären att själv ändra och komplettera resan ända fram till avgång

Det blir möjligt för SJs kunder att ändra och komplettera sin redan betalda resa, utan att behöva boka av och köpa samma resa till ett högre pris. Med de nya funktionerna kan man till exempel lägga till sittplats, mat eller internet till en redan bokad och betald resa.

Thomas Mann är ansvarig för distribution på SJ:

–  Vi vill uppnå en enklare säljdialog på sj.se och en flexiblare köpprocess för våra kunder, och nu har vi kommit en god bit på väg. Det är en service som våra kunder efterfrågat och som vi nu kan tillhandahålla, säger han.

Exempel på vad som blir möjligt för kunden:

  • Ändra eller lägga till t ex mat eller internet ombord utan att behöva boka om resan och därmed riskera att priset har gått upp eller att tåget hunnit bli fullbokat
  • Ändra tillval och flexibilitet i pågående bokning  
  • Få en överskådlig vy över vilka tillval som finns tillgängliga

Läs mer om de nya möjligheterna på sj.se

För mera information, kontakta SJ Pressavdelning, 010-751 51 84

Information om företaget: SJ AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk