2013-06-03
Hertz underhåller hyrbilskunderna med ny podcast om resor i bil
Hertz satsar på poddradio som underhållning i bilen för sina hyrbilskunder. Temat i podcasten ”Moving with Hertz” är resor i bil och i varje avsnitt intervjuas en intressant person om sådant som hör bilresandet till, exempelvis musik, mat och upplevelser längs vägen.
Hertz hyr inte bara ut bilar. Nu lanserar företaget en alldeles egen podcast – ”Moving with Hertz”. Det grundläggande temat i varje avsnitt är bilresande och vad man egentligen gör när man sitter i bilen, kryddat med allt som hör bilresandet till, som musik, mat, familj och upplevelser längs vägen. Det är Hertz egna medarbetare som samtalar med intressanta personer om deras relation till bilresande – och samtliga intervjuer äger rum i en Hertzbil.
– Syftet med podcasten är först och främst att underhålla kunderna. Förra våren gjorde vi en undersökning* om vad folk gör medan de kör eller åker bil, så vi vet att de sjunger och lyssnar på musik. Nu kan de även ta del av roliga och intressanta samtal med spännande personer via vår nya podcast, säger Anders Tärnell, marknadschef på Hertz Biluthyrning.
Alla ”Moving with Hertz”-podcastar släpps på Libsyn och Spotify. Efter varje avsnitt kommer dessutom huvudpersonen att dela med sig av sina tio favoritlåtar på Spotify. I den första podcasten möter Lilié Biskopsdotter från Hertz stand up-komikern och hypnotisören Pontus Ströbaek och de pratar bland annat om konstiga saker folk gör i bilen.
För att lyssna på ”Moving with Hertz” podcast, gå in på Spotify http://open.spotify.com/track/19QavrgRVFceHzxbwCvdwn eller Libsyn http://traffic.libsyn.com/hertzsverige/Moving_With_Hertz_-_Pontus_Strbaek.mp3. För att lyssna på spellistan, gå in på http://open.spotify.com/user/hertzsverige/playlist/13X7byfRXaEq2cZdyj8pz1.
För mer information, vänligen kontakta:
Anders Tärnell, marknadschef Hertz, telefon 08-657 30 02, mobil 0708-52 99 24,
e-post: anders.tarnell@hertz.se
*I april 2012 genomförde Hertz i samarbete med TNS SIFO en undersökning som visade att två av tre som kör bil regelbundet lyssnar på musik dagligen. Tre av fyra sjunger eller visslar i bilen.
Information om företaget: First Rent A Car AB (Hertz International Franchise)
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk