2013-09-06
Fulladdad: Volkswagens monter på årets bilmässa i Frankfurt
- 53 VW-bilar till beskådan i den 8 893 m² stora montern
- Mässans höjdpunkter: e-Golf, e-up!, nya Golf R – och så ytterligare en världspremiär
- Huvudteman: elektrisk mobilitet, fyrhjulsdrift, rally-VM
Volkswagens monter vid den 65:e versionen av den
internationella bilmässan i Frankfurt (IAA) den 12-22 september upptar
en utställningsyta på nästan 9 000 m² i hall 3.0. Märkets huvudnummer
blir världspremiärerna för e-Golf, e-up!, nya Golf R och ytterligare en
modell. Huvudteman i montern förutom ”Think Blue.” är 4MOTION
(fyrhjulsdrift) och WRC (rally-VM).
Det övergripande temat för hela montern är ”Electrifying”.
Det här temat handlar inte bara om e-mobilitet – som i Frankfurt
representeras av modeller som e-Golf, e-up! och XL1 tillsammans med en
lång rad utställningsobjekt och storbildspresentationer – även monterns
design, de filmer som visas, olika detaljer i montern och de
reklamartiklar som delas ut speglar temat ”Electrifying” och är
framtagna för att göra ett emotionellt intryck på besökarna. Förutom
e-mobilitet innefattar detta också kopplingen mellan människa, bil och
teknik, uppkopplingsmöjligheter i bilen och Volkswagens strategi för
andra framsynta drivlinjeteknologier, utöver elektrisk mobilitet.
Monterns arkitektoniska blickfång, åter en gång med ”molndesign”, är
den stora scenen med sin 61 m² stora LED-vägg. Denna är samtidigt
startpunkt för ”Think Blue.”-rundvandringen under vilken besökarna får
stifta bekantskap med modeller som tack vare sina effektiva drivlinor
eller alternativa drivlinjeteknologier är extra bränslesnåla. En annan
vägg, ”Innovation Wall”, visar intressant information om hållbarhet
liksom om olika teknologier och innovationer.
Förutom DJ-spelningar i den exklusiva lounge-delen, bjuder Volkswagen
också mässbesökarna på något alldeles unikt i år: den holländska
innovationsdesignern Anouk Wipprecht har anlitats för att ta fram en
mode/teknik-kollektion speciellt för denna bilmässa och resultatet är
unikt – inte bara när det gäller designen utan speciellt för sin
tekniska interaktion med besökarna och miljön runtomkring.
Är du journalist och önskar ytterligare information?
Kontakta då Marcus Thomasfolk, Informationschef, 08-553 867 97 eller
070-35 896 57, marcus.thomasfolk@volkswagen.se
Facebook: www.facebook.com/VolkswagenSverige, Twitter:
http://twitter.com/VWSverige, YouTube:
www.youtube.com/user/VolkswagenSverige
År
2012 levererade Volkswagen 5 740 000 personbilar till kunder i över 150
länder. Märket Volkswagen har en total arbetsstyrka på 133 000
personer. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden.
Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför
personbilsmodellerna up!, Polo, Golf, Golf Cabriolet, Beetle, Beetle
Cabriolet, Tiguan, Touran, Jetta, Passat, Passat Alltrack, CC, Eos,
Scirocco, Sharan, Caddy Life, Multivan, Touareg och Phaeton.
Kontakt:
Information om företaget: Volkswagen Group Sverige AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk