2013-09-11

Fjällyoghurt Hjortron överträffar alla förväntningar

Produktbild från företaget Norrmejerier Ekonomisk förening - Fjällyoghurt Hjortron överträffar alla förväntningar

Norrmejerier övertog varumärkena Fjällyoghurt och Fjällfil 2012 och i maj i år gjorde Fjällyoghurt Hjortron efterlängtad comeback. Samtidigt fick hela sortimentet en ny förpackningsdekor. Lanseringen fick stöd av en stor kampanj på fjäll.se, online samt med aktiviteter i butik.

-  Det första kvartalet 2013 ökade försäljningen av Fjällyoghurt med 17 procent jämfört med föregående år och under andra kvartalet i år lanserade vi Fjällyoghurt Hjortron som har fått ett varmt mottagande av konsumenterna, säger Helena Ahlgren som är varumärkesansvarig på Norrmejerier. Vi visste att hjortronsmaken var både älskad och efterlängtad men lanseringen har ändå överträffat våra förväntningar.

I höst förvaltas det stora intresset med nya reklamfilmer samt en webbtävling på fjäll.se där en årsförbrukning av Fjällyoghurt finns i vinstpotten.

De nya reklamfilmerna är inspelade i Matsdal i Lapplandsfjällen och som huvudrollsinnehavare syns en av Norrmejeriers mjölkbönder, Sten-Erik Eriksson tillsammans med sin son Hugo. Deras alldeles egna fjällkor spelar förstås också en viktig roll i filmerna.

Smaktävlingen på www.fjäll.se pågår till och med 6 oktober, butiksaktiviteter pågår under hela oktober och reklamfilmerna syns i tv från och med 2 september. Filmerna kan ses på www.fjäll.se

Vill du provsmaka Fjällyoghurt? Kontakta petra@wenderfalck.com, 0733-67 66 89

För ytterligare information vänligen kontakta:

Helena Ahlgren, varumärkesansvarig

090-18 29 44, 070-108 00 51

helena.ahlgren@norrmejerier.se


Information om företaget: Norrmejerier Ekonomisk förening

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk