2013-09-11
Fjällyoghurt Hjortron överträffar alla förväntningar
Norrmejerier övertog varumärkena
Fjällyoghurt och Fjällfil 2012 och i maj i år gjorde Fjällyoghurt Hjortron efterlängtad
comeback. Samtidigt fick hela sortimentet en ny förpackningsdekor. Lanseringen
fick stöd av en stor kampanj på fjäll.se, online samt med aktiviteter i butik.
-
Det första kvartalet 2013 ökade
försäljningen av Fjällyoghurt med 17 procent jämfört med föregående år och
under andra kvartalet i år lanserade vi Fjällyoghurt Hjortron som har fått ett
varmt mottagande av konsumenterna, säger Helena Ahlgren som är
varumärkesansvarig på Norrmejerier. Vi visste att hjortronsmaken var både
älskad och efterlängtad men lanseringen har ändå överträffat våra
förväntningar.
I höst förvaltas det stora
intresset med nya reklamfilmer samt en webbtävling på fjäll.se där en
årsförbrukning av Fjällyoghurt finns i vinstpotten.
De nya reklamfilmerna är
inspelade i Matsdal i Lapplandsfjällen och som huvudrollsinnehavare syns en av
Norrmejeriers mjölkbönder, Sten-Erik Eriksson tillsammans med sin son Hugo.
Deras alldeles egna fjällkor spelar förstås också en viktig roll i filmerna.
Smaktävlingen på www.fjäll.se pågår till och med 6 oktober, butiksaktiviteter pågår under hela
oktober och reklamfilmerna syns i tv från och med 2 september. Filmerna kan ses
på www.fjäll.se
Vill du provsmaka Fjällyoghurt? Kontakta petra@wenderfalck.com, 0733-67 66 89
För ytterligare information vänligen kontakta:
Helena Ahlgren, varumärkesansvarig
090-18 29 44, 070-108 00 51
helena.ahlgren@norrmejerier.se
Information om företaget: Norrmejerier Ekonomisk förening
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk