2013-08-27

DHL:s fokus på funktionell kvalitet lönar sig

Sedan januari 2013 har DHL Express mottagit över 163 externa utmärkelser inom olika funktioner som bland annat HR och Kundservice, i fler än 48 länder. 

Stockholm, den 27 augusti, 2013 – DHL Express, världsledande inom internationell expressleverans, har stärkt sin ställning om att vara certifierade internationella specialister genom externa erkännanden inom ett brett spektrum av funktionella discipliner i alla världsdelar hittills under 2013.

Det senaste erkännandet, Yahoo! Emotive Brand Award i Hong Kong, betyder att DHL Express har vunnit 163 externa utmärkelser sedan januari 2013 i mer än 48 länder. Av dessa har 25 utmärkelser vunnits för HR-relaterade prestationer, 64 har vunnits inom kundservice och 11 utmärkelser är ett erkännande av företagets engagemang av samhällsansvar.

– Jag är otroligt stolt över de utmärkelser som vi har fått under de senaste åren, eftersom det tyder på att det hårda arbete som våra medarbetare gör varje dag för att uppnå hög kvalitet är erkänt runt om i världen, säger Ken Allen, global VD på DHL Express. Vi hoppas att dessa utmärkelser visar våra kunder att deras expresstransporter, oavsett var de skickas, kommer att hanteras av ett globalt nätverk av duktiga, engagerade internationella specialister.

– DHL Express är fast besluten att fortsätta sin resa till att bli en attraktiv arbetsgivare i varje land som vi verkar i. För att uppnå detta har vi startat en rad världsledande initiativ. Vi lyssnar noga på alla anställda genom vår medarbetarundersökning och tillämpar konsekvent deras synpunkter för att förbättra vår arbetsmiljö. Med hjälp av denna undersökning kan vi se att personalengagemanget på DHL Express har ökat under de senaste 2 åren. Våra interna utmärkelser såsom Employee of the Year, Employee of the Quarter, Long Service Awards och CEO Awards erkänner alla våra medarbetare som presterar. Vårt globala talangprogram identifierar högt potentiella medarbetare och hjälper till att bygga internationella karriärer, erbjuder dem olika funktionella roller samt maximerar och förvaltar deras potential. Det finns väldigt få företag som kan erbjuda den globala arbetslivserfarenhet och utvecklingsmöjligheter som DHL Express kan erbjuda, säger Regine Buettner, global HR-chef på DHL Express.

Utöver de utmärkelser inom specifika funktioner, så har DHL Express också erkänts som ”Express Company of the Year” i minst 8 länder under 2013. I maj 2013 blev DHL Express också utnämnd till "Best Express Operator" på Asian Freight & Supply Chain Awards. Vilket är den 25:e gången som företaget har uppmärksammats med denna utmärkelse i sin 27-åriga historia.

– I hjärtat av våra prisbelönta prestationer finns vårt Certifierad internationell specialist-program (CIS), som har engagerat över 100 000 anställda i över 220 länder och territorier över hela världen sedan dess globala lansering under 2010 och utrustat dem med de grundläggande färdigheter som behövs för att utmärka sig inom internationella transporter, säger Ken Allen. Vi tror att CIS har förändrat kulturen hos DHL Express och öppnat upp fler möjligheter för DHL-anställda i alla funktioner för att växa och frigöra deras fulla, världsledande potential.

Mediakontakt:
DHL – Media Relations
Daniel McGrath
Telefon: +49 (0)228 182-99 44
E-post: pressestelle@deutschepost.de
Följ oss: www.twitter.com/DeutschePostDHL

Information om företaget: DHL Supply Chain (Sweden) AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk