2013-05-16
Cellip låter kunden integrera mobiltelefoni och Lync
Teleoperatören Cellip
levererar nu möjligheten att integrera mobiltelefoni med Microsoft Lync.
Skillnaden mellan Cellips lösning och konkurrenternas är att kunden med Cellip
kan behålla sin befintliga infrastruktur samt den snabba leveranstiden.
Cellips tjänst Mobil Anknytning Lync ger kunden möjlighet
att knyta samman sin mobiltelefon med sin Microsoft Lync-lösning. Resultatet
blir att kunden direkt i sin mobil ser kollegornas status som upptagen om de
pratar i telefon. Denna typ av tjänst erbjuds i dagsläget även av andra aktörer på
marknaden. Skillnaden är att med Cellip kan kunden använda sin befintliga
infrastruktur.
-
Vi
levererar vår instegstjänst över publika internet med olika säkerhetslösningar
som TLS-kryptering över vår certifierade SIP-trunk säger Esko Airas, VD på Cellip. Det ger kunderna en kostnadseffektiv lösning
då de inte behöver ersätta sin befintliga infrastruktur. Då dessa kunder ofta redan
har en bra fiberstruktur bakom finns det ingen anledning för dem att byta ut
den. Dessutom kan vi leverera vår tjänst inom 48 timmar.
Mobil Anknytning Lync erbjuder också en mängd andra smarta
funktioner, som t.ex. Single Voicemail. Det är en funktion som låter användaren
välja om mobilsvaret ska ta meddelandet eller om det ska skickas till Exchanges
röstbrevlåda i Lync-plattformen.
Utöver detta möjliggör Mobil Anknytning Lync sim-ring, eller
Simultaneous Ring. På så vis kan kunden välja att låta samtalet gå till alla
enheter, inklusive Lync-klienten, på samma gång.
-
I och med
detta kan Cellip erbjuda stora som små företag en lösning som verkligen är
definitionen av Unified Communication, säger Esko Airas.
För mer information,
vänligen kontakta:
Esko Airas, Verkställande direktör, Cellip AB
Tfn: 08-55 80 10 37
E-post: esko.airas@cellip.com
Information om företaget: Cellip AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk