2013-09-19
Bytt är bytt med Volkswagens nya digitaltjänst
Nu i helgen var det stor premiär för nya Volkswagen Golf
Sportscombi. För att sätta extra ljus på bilens sportiga framtoning och
de rymliga lastmöjligheterna lanserar nu Volkswagen ”Golf Sportscombi
Swapmeet” – en digital tjänst som hjälper människor att byta sport- och
friluftsutrustning som inte längre används mot andras prylar.
- Golf Sportscombi är den perfekta bilen när du är på väg mot
nya utmaningar. Med vår digitala bytesmarknad "Sportscombi Swapmeet"
hjälper vi människor att hitta nya sportutmaningar genom att byta bort
prylarna som bara ligger oanvända i förrådet, istället för att slänga
och köpa nytt, säger Annika Stenlund, marknadschef på Volkswagen.
Nya Golf Sportscombi baseras på den sjunde generationen av Golf, som
under 2013 utsetts till Årets Bil i både Europa och världen. Tidigare
har kombimodellen av Golf gått under namnet Variant, men i Sverige får
den nya generationen alltså namnet Golf Sportscombi. Med det utökade
bagageutrymmet på hela 605 liter antar bilen alla de lastutmaningar som
den aktiva, moderna storstadsfamiljen ställs inför. Oavsett om det är en
äventyrsresa, skjuts till hockeyträningen eller månadens storhandling
som står på schemat. Volkswagen Sportscombi antar helt enkelt alla dessa
utmaningar.
Det är 20 år sedan den första generationen Golf-kombi introducerades
på marknaden. Sedan dess har Volkswagen sålt 1,8 miljoner exemplar av
denna praktiska och mångsidiga modellversion. I Sverige har drygt 50 000
exemplar levererats.
- I den breda kampanjen fokuserar vi på bilens sportiga
utseende och de möjligheter som det större lastutrymmet ger. Den
digitala tjänsten Sportscombi Swapmeet är ett sätt att förlänga och
fördjupa kampanjen, säger Patrik Pagréus, Art Director på DDB.
Mer information finns här: www.golfsportscombiswapmeet.se
Är du journalist och önskar ytterligare information?
Kontakta då Marcus Thomasfolk, Informationschef, 08-553 867 97 eller
070-35 896 57, marcus.thomasfolk@volkswagen.se
År
2012 levererade Volkswagen 5 740 000 personbilar till kunder i över 150
länder. Märket Volkswagen har en total arbetsstyrka på 133 000
personer. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden.
Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför
personbilsmodellerna up!, Polo, Golf, Golf Cabriolet, Beetle, Beetle
Cabriolet, Tiguan, Touran, Jetta, Passat, Passat Alltrack, CC, Eos,
Scirocco, Sharan, Caddy Life, Multivan, Touareg och Phaeton.
Kontakt:
Information om företaget: Volkswagen Group Sverige AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk