2013-12-07

Allt fokus på fortfarande strömlösa kunder

Produktbild från företaget E.ON Sverige AB - Allt fokus på fortfarande strömlösa kunder

E.ON har under dagen haft mer än 600 personer som arbetat med att röja, laga och koppla om efter stormen Sven. Över 25 000 kunder har fått strömmen åter. Nu ligger allt fokus på de cirka 5 000 som fortfarande är utan el.

Förutom arbetet i fält har E.ON tagit fram ett tjugotal reservelverk för att på så vis hjälpa de kunder vars ordinarie strömförsörjning inte kunnat lagas.

- Reservelverken har satts upp på strategiska platser för att de ska kunna försörja så många hus som möjligt, säger E.ONs presschef Mattias Hennius och tillägger att E.ON nu gör allt för att stötta dem som fortfarande är strömlösa.

Till exempel har E.ON öppnat sex informationskontor i Skåne, som är värst drabbat. Även i Jämjö i Blekinge finns ett informationskontor.

 

Här finns informationskontoren:

Skåne:

·  Degeberga; Församlingshemmet, Skaddevägen 8A

·  Hörby; Kommunhuset, Ringsjövägen 4

·  Skurup; Kommunhuset, Stora Torggatan 4

·  Svalöv; Brandstationen, Onsjövägen 2

·  Tollarp; Frikyrkoförsamlingen, Betaniavägen 5

·  Ängelholm; Kommunhuset, Östra vägen 2

Blekinge:

·  Jämjö; Församlingshemmet, Torhamnsvägen 8

Informationskontoren är öppna idag fram till kl 20 och från imorgon lördag mellan 07 och 20. Därefter håller de öppet så länge det finns ett behov från kunderna. Förutom att hjälpa kunderna med information om strömavbrottet, kommer E.ON även att bistå med filtar, ficklampor etc.

 

Så här når du E.ON

För ytterligare information, kontakta E.ONs pressjour, telefon 040 – 25 55 40 eller besök http://www.eon.se/ och E.ONs avbrottskarta för strömavbrott.

För mediefrågor om Halland, kontakta Björn Persson, regionchef, tel: 070 – 655 61 55.

För mediefrågor om Kronoberg, Kalmar och Blekinge, kontakta Håkan Gunnarsson, regionchef, tel: 070 – 555 98 12.

För mediefrågor om Skåne kontakta Adam Kanne, regionchef, tel: 070 – 23 80 177.

Vi ber våra kunder att under kontorstid kontakta vår kundtjänst på 020 – 22 24 24. Vår felanmälan nås dygnet runt på 020 – 88 00 22.


Information om företaget: E.ON Sverige AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk