2012-12-20
Ny bok om mannen som gjorde Mercuri International världsledande
Curt Abrahamsson. Vem är det? Aldrig
hört talas om? Så inleder journalisten Karl-Erik Sveiby en artikel i Ledarskap
våren 1991. Och han skriver vidare: Lägg namnet på minnet. Han kommer nog så
småningom att rankas som en av Sveriges största entreprenörer under efterkrigstiden.
Det är nu drygt tjugo år sedan artikeln skrevs och Mercuri är fortfarande
världsledande. Ändå är Curt Abrahamsson lika okänd.
Nu släpps boken om mannen som grundade
Mercuri International, en av de främsta svenska entreprenörerna inom kunskapsföretagande.
På fyrtio år byggde Curt Abrahamsson upp Mercuri International till
världsledande inom säljutbildning och kompetensutveckling. Han var en stark
ledare men sa aldrig vad medarbetarna skulle göra. Ändå visste alla vad han
förväntade sig.
Boken handlar om hans framgångsrika
ledarskap och hur han utvecklade nya säljmodeller som många internationella
storföretag fortfarande använder i sin försäljning.
"Curt Abrahamssons ide´er a¨r
fortfarande ho¨gaktuella, fo¨r ba°de sa¨ljare och fo¨retagsledare. Ja, a¨ven
politiker har mycket att la¨ra." Robert af Jochnick, styrelseordfo¨rande
Oriflame
Utgivningsdag: 20 december 2012, cirkapris
i bokhandeln 295 kr
PRESSKONTAKTER
Björn Edsta, författare. Tel. 070-887 77 44
Ola Strömberg, koncernchef Mercuri
International ola.stromberg@mercuri.se Tel. 08-705 29 29.
Bertil Ekerlid, förläggare bertil.ekerlid@ekerlids.com
Tel 070-696 1057 (även för beställning av recensionsexemplar)
Information om företaget: Mercuri International Group AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk