2012-12-20

Ny bok om mannen som gjorde Mercuri International världsledande

Curt Abrahamsson. Vem är det? Aldrig hört talas om? Så inleder journalisten Karl-Erik Sveiby en artikel i Ledarskap våren 1991. Och han skriver vidare: Lägg namnet på minnet. Han kommer nog så småningom att rankas som en av Sveriges största entreprenörer under efterkrigstiden. Det är nu drygt tjugo år sedan artikeln skrevs och Mercuri är fortfarande världsledande. Ändå är Curt Abrahamsson lika okänd.

Nu släpps boken om mannen som grundade Mercuri International, en av de främsta svenska entreprenörerna inom kunskapsföretagande. På fyrtio år byggde Curt Abrahamsson upp Mercuri International till världsledande inom säljutbildning och kompetensutveckling. Han var en stark ledare men sa aldrig vad medarbetarna skulle göra. Ändå visste alla vad han förväntade sig.

Boken handlar om hans framgångsrika ledarskap och hur han utvecklade nya säljmodeller som många internationella storföretag fortfarande använder i sin försäljning.

"Curt Abrahamssons ide´er a¨r fortfarande ho¨gaktuella, fo¨r ba°de sa¨ljare och fo¨retagsledare. Ja, a¨ven politiker har mycket att la¨ra." Robert af Jochnick, styrelseordfo¨rande Oriflame

Utgivningsdag: 20 december 2012, cirkapris i bokhandeln 295 kr

PRESSKONTAKTER

Björn Edsta, författare. Tel. 070-887 77 44
Ola Strömberg, koncernchef Mercuri International ola.stromberg@mercuri.se Tel. 08-705 29 29.
Bertil Ekerlid, förläggare bertil.ekerlid@ekerlids.com Tel 070-696 1057 (även för beställning av recensionsexemplar)


Information om företaget: Mercuri International Group AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk