2012-11-06
KPMG sponsrar Good to Great Tennis Academy
KPMG inleder samarbete med Good To Great Tennis Academy. Syftet med samarbetet är att bidra till utvecklingen av framtidens unga tennistalanger och åter ta Sverige till världstoppen inom tennis.
Good to Great Tennis Academy riktar sig mot unga, lovande tennisspelare från alla delar av samhället med kapacitet att nå världsklass.
-Good to Great gör en viktig insats för unga svenska tennistalanger och för att profilera svensk tennis internationellt. Good to Great har precis som KPMG fokus på att utveckla talanger till dess fulla potential och vi är mycket glada över att få möjlighet att bidra till detta arbete. Nya arenor skapar nya affärsmöjligheter för oss, säger Ulrika Westin, kommunikationsdirektör på KPMG.
– Vi är stolta och glada över att KPMG engagerar sig i Good to Great och spelarnas visioner att nå världstoppen, säger Nicklas Kulti, partner på Good to Great.
Bakom Good to Great står eldsjälarna Magnus Norman, Nicklas Kulti och Mikael Tillström som alla har vunnit Davis Cup för Sverige och varit rankade bland de bästa tennisspelarna i världen. Träningsfilosofin är coachning på alla plan och de har ett helhetskoncept som innefattar fysisk träning, kost, teori samt mental träning.
För mer information, vänligen kontakta:
Nicklas Kulti, Partner Good to Great, tel. 0708 71 04 22, nicklas@goodtogreatworld.com
Ulrika Westin, kommunikationsdirektör KPMG, tel. 070-849 35 43, ulrika.westin@kpmg.se
Information om företaget: KPMG AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk