2012-10-12
Fryshuset inleder samarbete med MEC
Ett samarbete mellan Fryshuset och MEC har precis inletts. Samarbetet innefattar medierådgivning så väl som workshops kring sociala medier.
Fryshuset inleder ett samarbete med MEC för att spetsa till sin kommunikation och höja kompetensen internt gällande media och digitala lösningar.
Lotta Lundberg, marknadschef på Fryshuset, berättar om samarbetet: - Vi och MEC passar bra ihop och jag känner att MEC kommer kunna hjälpa Fryshuset att bli ännu bättre på att utnyttja media och våra egna kanaler maximalt.
MEC kommer att hålla kundseminarium i Fryshusets lokaler och en gemensam workshop kring sociala medier är i dagsläget inplanerad. MEC kommer även ge Fryshuset strategisk och taktisk hjälp när det gäller medieköp.
Johnny Lindqvist, Director på MEC Interaction, säger: - Att få jobba med en så fantastisk organisation som Fryshuset stärker hela MEC, och gör det ännu roligare att gå till jobbet på morgonen. Vi tror att vi kan hjälpa Fryshuset med vår kunskap kring kommunikation, och sen vet vi dessutom att de har en massa kunskap som jag tror kan inspirera oss till att bli ännu bättre.
Samarbetet mellan Fryshuset och MEC har precis inletts.
Arbetsgrupp MEC
Johnny Lindqvist – Director på MEC Interaction och kundansvarig
Sandra Grosse – Social Media Executive
Joel Nyren – Digital Strategist
Brita Bülow – Printrådgivare
Information om företaget: Mediaedge:cia Sweden HB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk