2012-10-23
Discshop utmanar elektronikjättarna - går in i hemelektroniksbranschen
Discshop, en av Nordens ledande e-handelsbutiker inom hemunderhållning expanderar sin verksamhet och börjar sälja hemelektronik och hushållsprodukter på sajten.
Den utökade produktportföljen är ett steg i Discshops fortsatta tillväxtstrategi. Internetförsäljningen av hemelektronik omsatte förra året 6,7 miljarder och är en av de snabbast växande kategorierna med en tillväxt på 11% 2012 (Källa: E-barometern Q2 2012).
Henrik Oscarsson, VD Discshop:
- Det här är ett naturligt nästa steg för oss, hemelektronikbranschen växer så det knakar på nätet och det är produkter som väldigt många av våra kunder har efterfrågat. Precis som i vårt övriga sortiment satsar vi på ett brett utbud till bra priser utan att kompromissa med kvalitet. Discshop har alltid stått för hög kvalitet, snabba leveranser och utmärkt kundservice och det är ledorden även nu när vi expanderar.
Den nya produktkategorin finns nu till försäljning på Discshop.se och omfattas av ett tusental produkter, de utvalda varumärken som ingår i utbudet är: LG, Samsung, SONY, Apple, Canon, HTC, Sharp, Pioneer, Philips, Champion, Grundig, Belkin, Fujufilm, TomTom, Olympus, Bosch, KitchenAid, Braun, Electrolux, Moulinex, Melitta, OBH Nordica, Oral B, Sodastream, Tefal, Waves, Wilfa, Sassoon, Princess, Krups, Babyliss.
För mer information kontakta:
Sofia Söderqvist, Marknadschef Discshop
E-mail: sofia.soderqvist@discshop.se
Telefon +46 (0)8 50 56 55 15
Linnéa Wiklund, PR-ansvarig Adlibris
E-mail: linnea.wiklund@adlibris.com
Telefon: +46 (0)70 766 48 07
Information om företaget: Adlibris AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk