2012-12-21

Celemi lanserar uppdaterad version av den avancerade affa¨rssimuleringen Celemi Tango

Mercuri Internationals dotterbolag Celemi har gjort en omfattande uppdatering av sin ba¨stsa¨ljande, bra¨dspelsbaserade fo¨retagssimulering Celemi TangoTM. 2013 a°rs upplaga a¨r utvecklad i samarbete med Dr. Karl-Erik Sveiby, Professor vid Hanken School of Economics i Helsingfors, och a¨r utformad fo¨r att hja¨lpa kunskapsintensiva fo¨retag med fra°gor som talent management, projekteffektivitet, bemanning, samt konkurrensstrategi fo¨r ba°de kunder och medarbetare. Bland de nya attributen finns bl a fokus pa° fo¨retagskultur, IT och FoU.

Celemi Tango passar chefer och beslutsfattare i alla organisationer da¨r medarbetares enskilda insatser a¨r en avgo¨rande framga°ngsfaktor. “Va¨rlden idag fo¨ra¨ndras snabbt, men det a¨r fortfarande ma¨nniskorna som go¨r skillnaden mellan framga°ng och misslyckande – fo¨retagen ma°ste ha ra¨tt personal, och se till att de na°r sin fulla potential.” sa¨ger Klas Mellander, Celemis grundare och Chief Consultant.

Simuleringen fokuserar pa° vikten av att planera, fo¨rva¨rva och beha°lla nyckelansta¨llda, vinna ra¨tt kunder och mo¨ta deras behov – och samtidigt balansera investeringar i processer och verktyg, bevaka nyckeltal, skapa lo¨nsamhet och varuma¨rkesva¨rde. Kjell Lindqvist, VD pa° Celemi: “Simuleringen ger deltagarna mo¨jlighet att o¨va pa° verkliga utmaningar. Efter seminariet kan de applicera sin nya kunskap pa° situationer som uppsta°r tillbaka pa° arbetsplatsen.”

I det dynamiska och ta¨vlingsinriktade 1-2 dagars seminariet, antar deltagarna chefspositioner i ett simulerat fo¨retag, da¨r de under sju simulerade a°r fa°r fatta, och genomfo¨ra, strategiska affa¨rsbeslut. Celemis a°terkommande kund HP bera¨ttar: “Vi uppta¨ckte att vi kunde identifiera och hantera de viktiga framga°ngsfaktorerna i ett kunskapsbaserat fo¨retag, och faktiskt kvantifiera resultaten av va°ra beslut. Celemi Tango a¨r en utma¨rkt ”la¨r-verkstad” som har haft en va¨ldigt positiv inverkan pa° hur vi leder va°rt fo¨retag.”


Sedan den fo¨rsta lanseringen 1994 har ma°nga Celemi Tango-kunder varit kunskapsintensiva fo¨retag, som Cap Gemini, CSC, Ernst & Young, Johnson Controls, JP Morgan, KPMG, Logica, Oracle, PwC och Tieto. Fra°n andra branscher finns bl a ABB, HP, KONE, Siemens, och Posten.

Tillfa¨lle att uppleva Celemi Tango ges vid lanseringsseminariet i Malmo¨ den 17:e januari. Ytterligare seminarier kommer att ha°llas under a°ret. Celemi Tango 2.0 kan besta¨llas fr.o.m. 1:a januari, 2013. Fo¨r mer info och anma¨lan, ga° in pa° www.celemi.com/tango.

Presskontakt:
Kjell Lindqvist, VD, +46 40 660 27 00, press@celemi.com
Foton skickas pa° bega¨ran.

Om Celemi
Sedan grundandet 1985 har Celemi varit marknadsledande inom bra¨dspelsbaserade affa¨rssimuleringar och skra¨ddarsydda inla¨rningslo¨sningar, da¨r ma¨nniskor fa°r bygga praktisk kunskap kring affa¨rs- och strategikoncept, vilket sta¨rker organisationen som helhet. Med o¨ver 3.4 million deltagare i o¨ver 70 la¨nder a¨r Celemi en anlitad inla¨rningspartner till organisationer som Baxter, HP, IKEA, Siemens, och Skanska. Celemi a¨gs av Mercuri International (www.mercuri.net), som i sin tur a¨gs av Bure Equity (www.bure.se), noterat pa° Stockholmsbo¨rsen. Fo¨r mer information, ga° till www.celemi.com

Information om företaget: Mercuri International Group AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk