2012-12-17

Årets SKI-mätning: Nöjdheten bland E.ONs kunder ökar mest av alla

Produktbild från företaget E.ON Sverige AB - Årets SKI-mätning: Nöjdheten bland E.ONs kunder ökar mest av alla

E.ONs privatkunder är allt mer nöjda. Det framgår när Svenskt Kvalitetsindex (SKI) idag presenterar resultatet av sin undersökning av hur nöjda energibranschens kunder är.

SKI-resultatet visar att E.ON stärker sina kundrelationer och nu har kunder som både är mer nöjda och mer lojala. E.ON ökar mest av alla i nöjdhet bland privatkunder inom elhandel. Även bland E.ONs privatkunder på fjärrvärmemarknaden syns en positiv trend.

- Vi har arbetat både målmedvetet och konsekvent med att engagera och involvera våra kunder på ett allt bättre sätt, till exempel genom Sveriges största energisparexperiment och en ökad dialog i sociala medier. Därtill har vi jobbat hårt med att kontinuerligt förbättra tillgängligheten och kvaliteten i vår kundsupport, säger Jonas Abrahamsson, koncernchef E.ON Sverige.

E.ON har bland annat prioriterat områdena avbrottshantering och avtalsrådgivning, som kunderna upplever som särskilt viktiga.

- Vi för dagligen en dialog med kunderna och genom deras återkoppling utvecklar vi dessa och andra områden. En viktig del i arbetet med att bygga det hållbara samhället är att öka kunskapen om hur energin kan användas mer effektivt, menar Jonas Abrahamsson.

Tillsammans med 10 000 kunder genomför E.ON därför Sveriges största energisparexperiment. Under ett år söker deltagarna svaret på hur mycket el vi kan spara när vi ser den, och framförallt, om det går att ändra sitt beteende.

Läs mer om experimentet och E.ONs arbete med att bygga det hållbara samhället:

www.eon.se/experimentet 

www.facebook.com/eonsverige

www.youtube.com/eonsverige

För mer information kontakta:Torbjörn Larsson, Press Officer E.ON Sverige, 070-637 32 77

Information om företaget: E.ON Sverige AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk