2011-08-02
Viking Line väljer AM Avvikelse
Viking Line är den marknadsledande rederikoncernen inom Östersjön. Viking Line väljer nu AM Avvikelse som ärendehanteringssystem.
– Vi valde AM Avvikelse eftersom det bland annat är ett funktionellt och användarvänligt system som dessutom är kostnadsmässigt konkurrenskraftigt, förklarar Håkan Sourander, utvecklingschef på Viking Line.
Viking Line kommer att använda AM Avvikelse för att systematiskt hantera olika typer av kundreklamationer i hela kedjan från första till sista kontakten med kunden.
– Det här är väldigt värdefull information för oss som vi vill vara säkra på att vi tar till vara på ett systematiskt sätt för att hela tiden utvecklas och bli bättre, säger Håkan Sourander.
Viking Line bedriver person- och frakttransporter på Östersjön mellan Finland, Sverige, Åland och Baltikum. Förra året hade Viking Line på sina sju fartyg 6,3 miljoner passagerare och transporterade drygt 600 000 bilar samt cirka 125 000 lastenheter.
– Vi är oerhört glada för att Viking Line väljer ett av våra system för sin hantering av kundreklamationer, säger Johan Krantz, vd för AM System.
Information om företaget: AM Hultdin System AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk