2011-10-20
Svenska Publishingpriset till tidningen Kupé
SJs kundtidning Kupé, som finns på alla SJs tåg och större resebutiker, har fått Svenska publishingprieset som bästa kundtidning. Priset delades ut vid en stor gala på Münchenbryggeriet i Stockholm.
”För en in i minsta detalj stilren layout och en koncentrerad text som känns seriös utan att någonsin bli tråkig – en tidning som innehåller något för alla i den breda målgruppen”, lyder motiveringen som gav Kupé segern i kategorin ”Kundtidningar – konsument”.
Övriga nominerade var bland annat Audi Magasin, Skanska Nya hem, Volkswagen Magasin och SJs Ta tåget till upplevelsen.
- Det är roligt med priser, även om vi nu börjar blir ganska bortskämda med fina utmärkelser både för Kupé och SJ Nytt. Kupé är en spegling av SJ och det fantastiska jobb som SJs medarbetare lägger ner i sin vardag. Varje gång vi får ett pris stärker det även SJ, säger chefredaktör Claes Salomonsson.
SJ gör tidningen Kupé i samarbete med Nordiska Tidningsbolaget. Varje nummer av tidningen Kupé läses av 300 000 personer enligt Orvesto.
Bilden: SJs chefredaktör Claes Salomonsson, till höger, jublar över Svenska publishingpriset tillsammans med Nordiska Tidningsbolagets vd Håkan Lövström. Foto: Fredrik Stehn
Information om företaget: SJ AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk