2011-11-21
Ricoh toppar året med hållbar sponsring av koldioxidneutrala lösningar under finalerna i Barclays ATP World Tour i London
London, den 21 november 2011 – Ricoh Europe, specialist inom informations- och dokumenthantering och grafiska produktionslösningar ökar hållbarheten för dokumentprocesserna Barclays ATP World Tour. Det är ett led i Ricohs åtagande att koldioxidneutralisera dokumenthanteringen på alla sina sponsrade event och ingår i Ricohs prisbelönta Sustainability Optimisation Programme[1].
Ricoh som är Platinum Partner och officiell leverantör av dokumentlösningar på ATP-touren bistår ATP i hanteringen av turneringens alla viktiga dokumentprocesser. I år har Ricoh, utsedd till ett av världens 100 mest hållbara företag för sjunde året i rad, infört sitt Sustainability Optimisation Programme på 13 ATP-turneringar. På så sätt ser Ricoh till att tourens alla dokumentprocesser är koldioxidneutrala.
Under ATP-finalerna kommer Ricoh att ställa in alla sina enheter på maximal energieffektivitet. Tourens anställda och journalisterna kan använda maskinerna och minimera effekterna på miljön, bl.a. genom att e-posta dokument och undvika onödiga utskrifter samt skriva ut dubbelsidigt. När turneringen är slut kommer det återstående och oundvikliga koldioxidutsläppet neutraliseras via utsläppskrediter[2] som genereras av rena energiprojekt som Ricoh investerat i.
Ricoh kommer även att införa samma nivå av hållbarhet på 2011 Ricoh Women’s British Open som på ATP-touren och se till att allt oundvikligt koldioxidutsläpp kompenseras. Barclays ATP World Tour Finals avrundar ett år av ansvarsfulla sponsorsevent för Ricoh.
Javier Diez-Aguirre, chef för Corporate Communications, Ricoh Europe säger att ”Vår unika syn på sponsring låter oss samarbeta med ledande sport- och affärsorganisationer och uppmuntrar oss att alltid göra vårt bästa. Det är samarbeten som har inspirerat oss att inte bara effektivisera dokumentprocesserna på de event vi sponsrar, utan att även se till att se till att eventens dokumenthantering är fullständigt koldioxidneutral. På så sätt kan Barclays ATP World Tour Finals visa upp både förstklassig tennis och förstklassigt engagemang i hållbarhet.”
Mer information om Riochs sponsoring inom idrott och företagsverksamhet finns på: www.ricoh-europe.com/about-ricoh/brand-sponsorship/sponsorship/
För information om Ricohs Sustainability Optimisation Programme, besök
www.ricoh-europe.com/reduce2grow
Globala framgångar för Ricohs hållbarhetsarbete under 2011
- Erkänd av oekom research som en av “World''s Best Office Electronics Companies in Social and Environmental Performance”
- Utsedd till en av världens 100 mest hållbara organisationer (Global 100) av Corporate Knights för sjunde året i rad
- Utvald som ett av 2011 års mest etiska företag av Ethisphere Institute tredje året i rad
- Listad i FTSE4Good Index för åttonde året i rad
- Vann första pris i “EFQM Sustainability Good Practice Competition” för sitt kundorienterade Sustainability Optimisation Programme
För mer information, kontakta:
Ricoh Europe PLC
Janice Gibson/Louise Yarrall
+44 (0)20 7465 1153
press@ricoh-europe.com
www.ricoh-europe.com
Följ oss på Facebook: www.ricoh-europe.com/ricoheurope
Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrera dig hos Ricoh media centre på: www.ricoh-europe.com/press
[1] Ricoh’s Sustainability Optimisation Programme, vann första pris i EFQM Sustainability Good Practice Competition 2011.
[2] Utsläppskrediter genereras via United Nations Framework Convention on Climate Change (UNFCCC) – godkända rena energiprojekt i utvecklingsländer.
Information om företaget: Ricoh Sverige AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk