2011-08-18

Grand Slam för SUBARU Nordic

Produktbild från företaget Subaru Nordic AB - Grand Slam för SUBARU Nordic

– Europas bästa generalagent

Subaru i Japan tilldelar varje år utmärkelser till de bäst presterande generalagenterna. Totalt finns det priser i tre kategorier. SUBARU Nordic AB fick – som första importör någonsin – motta samtliga tre plaketter för sina prestationer under 2010.

Utmärkelsen för säljrekord ges till den som överträffat sin dittills bästa försäljningssiffra. SUBARU Nordic sålde 7.752 nya bilar 2010.

Utmärkelsen för försäljningsökning tilldelas den som ökat sin försäljning mest jämfört med året innan. SUBARU Nordic ökade sin försäljning under 2010 med 149,1 procent mot 2009.

Utmärkelsen för marknadsandel ges till den som ökat sin marknadsandel jämfört med året innan. SUBARU Nordic ökade sina marknadsandelar på samtliga sex marknader under 2010.

Eftersom SUBARU Nordic under 2010 hade nytt all-time-high och överträffade sina marknaders genomsnittliga ökningar uppfyllde man förutsättningarna för att få pris i alla tre kriterier under ett och samma år. Detta har ingen annan generalagent för Subaru tidigare lyckats med.

 

Information om företaget: Subaru Nordic AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk