2011-08-24
Facebook ny arena för SJ Prio
SJ tar ytterligare ett kliv inom sociala medier. Idag får SJs Facebook-sida en avdelning för SJ Prio, där både medlemmar och icke-medlemmar i SJ Prio kan skapa nätverk med varandra och föra dialog med SJ. På den nya sidan finns erbjudanden, medlemsförmåner och en poängguide som visar vad medlemmar kan få för sina poäng.
SJ Prio är ett av Sveriges snabbast växande medlemsprogram. Idag är 760 000 resenärer medlemmar i SJ Prio där man bland annat kan samla poäng vid sina tågresor. Facebook blir nu ett komplement till nyhetsmejl, SJ Prio medlemsservice och till den information om SJ Prio som finns på sj.se.
- Sociala forum är ett spännande komplement eftersom kanalen bjuder in till snabb respons och dialog. Det är ett smidigt sätt att nå våra befintliga medlemmar och ett bra ställe för dem som vill veta mer om SJ Prio, säger Sofia Edholm, chef för SJ Prio.
Redan idag är det många SJ Priomedlemmar som ger egna tips på FB och twitter och även hjälper andra SJ Prio-medlemmar med svara på olika frågor.
För den som har ett Facebookkonto och är nyfiken på SJs sida, är det bara att gilla SJ AB på Facebook. SJ Prio-sidan nås sedan genom ett klick i vänster-menyn på SJs Facebooksida.
Som medlem i SJ Prio får alla poäng på sina resor och på andra inköp, som sedan kan användas till nya resor, hotellövernattningar mat i bistron, Internet ombord eller andra erbjudanden. På de högre medlemsnivåerna får medlemmarna tillgång till förmåner som gör resan enklare och bekvämare, till exempel fri kopp kaffe på tåget eller tillträde till våra lounger. Andra exempel på medlemsförmåner är snabbvisering med SJ Prio-kortet och fri Expressentidning på söndagar.
Information om företaget: SJ AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk