2011-11-17

E.ON nominerade i 100-wattaren för kampanjen Goodbye Standby

Produktbild från företaget E.ON Sverige AB - E.ON nominerade i 100-wattaren för kampanjen Goodbye Standby

E.ONs kampanj Goodbye Standby har blivit nominerad i 100-wattaren - tävlingen som belönar "reklam som givit bevisad effekt genom hög kreativitet".

Varje år skickas hundratals kampanjer in varav runt 10 procent blir nominerade av juryn. Tävlingen som arrangeras av Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer, belönar både svenska och internationella kampanjer.

Den 1 december äger prisutdelningen rum på Münchenbryggeriet i Stockholm. Av de nominerade kampanjerna kommer en få 100-watt, två stycken 75-watt och två kampanjer 50-watt.

Goodbye standby var temat för förra vinterns stora varumärkeskampanj med fokus på energibesparing, som startade i januari 2011. E.ON visar i kampanjen att vi tar rollen för att trygga morgondagens energiförsörjning. Om vi alla drar ned på elkonsumtionen bidrar vi till ett hållbart samhälle.

Information om företaget: E.ON Sverige AB

Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk