2004-11-22
D-Link investerar än mer på den nordiska marknaden
Skapar egen organisation för kundsupport
D-Link, en av världens största leverantörer av
nätverksprodukter, gör en kraftfull investering i ett eget supportcenter i Haparanda. I
satsningen ingår nyanställning av ett 25-tal personer. Totalt kommer närmare 35 personer
att arbeta med att säkerställa en fortsatt hög kvalitet på kundtjänst och support samt
utveckla nya tjänster för kundanpassad och flexibel service.
D-Links supportcenter i Haparanda etablerades redan 2001. Möjligheten att rekrytera
flerspråkig personal var en viktig anledning till valet av placeringsort, då det betjänar
de svenska, finska, danska och norska marknaderna.
– Nu tar vi ett samlat grepp om kundservicen och flyttar in verksamheten under vårt eget
paraply, säger Niklas Ernback, District Manager Nordic hos D-Link. Det är en omfattande
och långsiktig investering som ger oss bättre möjligheter att säkerställa en hög kvalitet
på kundtjänst och support. Detta i kombination med fortsatt fokus på partnerprogram och
utbildning gör oss till en långsiktig och stark partner på den nordiska marknaden,
fortsätter Niklas Ernback.
Arbetet med att rekrytera och utbilda personal påbörjas omgående för att det nya
supportcentret ska kunna sättas i drift under första kvartalet 2005.
Information om företaget: D-Link AB